De kom

Dit is de Unieke Uno kom met zijn ergonomisch gevormde handgreep.

Het ding is bestemd om Uno noodles in te bereiden, dat zijn zoute slierten.
De werkinstructies zijn: gooi het spul in de kom, heet water erover, afgieten, klaar.
Er zit echter een complete handleiding bij.

Dat is nog tot daar aan toe.

Bij die handleiding zit ook een waarschuwing, die ik graag even citeer:

WAARSCHUWING

DE UNO KOM IS ONTWORPEN VOOR HORIZONTAAL GEBRUIK, HOUD DE GEVULDE KOM TE ALLEN TIJDE RECHT EN PLAATS NOOIT OP EEN HELLEND VLAK.
PLAATS GEEN ZWARE VOORWERPEN ALS STOELEN, TROTTOIRTEGELS OF AUTOWRAKKEN OP UNO KOM.
LAAT EVENTUELE REPARATIES ALLEEN UITVOEREN DOOR BEKWAAM EN GEKWALIFICEERD PERSONEEL.
DE UNO KOM IS GEEN SPEELGOED.
LAAT KINDEREN ONDER DE 6 JAAR NOOIT ALLEEN IN EEN RUIMTE WAARIN OOK DE UNO KOM ZICH BEVINDt.

Unquote.

Wij zijn sprakeloos!…

10 thoughts on “De kom

  1. Wellicht is het een Amerikaanse uitvinding; dan krijg je dat soort waarschuwingen.
    Weet je nog in dat meer vlakbij New York City? Daar kon je nog geen cavia in verdrinken, maar we moesten wel een zwemvest aan op die roeiboot…

  2. Nou, dat is misschiem waar. Het kunnen van die Ameriakaanse regels zijn. Maar trottoirtegels? Autowrakken?
    Kinderen die niet eens in dezelfde ruimte mogen zijn met dit dodlijk wapentuig?

    De schrijver heeft zwaar aan de geestverruimende middelen gezeten!

  3. Hallo Zweefmakreel..

    Ik zit net te googlelen (of wat dan ook) en zoek naar de Uno Kom. Jaaahh geweldig ding!
    Het is stom misschien, maar ik wil zo graag weer zo’n kom bemachtigen!! Vet noodles verslaafd, en vroeger zo’n ding gehad.

    Weet jij waar je nog aan zo’n ding kan komen?
    Het lijkt voor mij een bijna onmogelijk opdracht, maar ik moet er gewoon eentje hebben.

    Ik hoor t graag..

    Leuke blog trouwens.

    gr.

    Anne HElder

    http://www.magnetrontostie.web-log.nl (zit ik al sinds twee jaar niet meer op, maar zal t binnenkort es oppikken weer.)

    groetjes, Anne HElder

  4. Hoi Anne,

    we hebben het ding nog steeds thuis staan. De handleiding is inmiddels gesneuveld, en ook het dekseltje mist wat stukken, maar verder doet het geloof ik nog wel dienst hier. Ik vind het spul zelf niet lekker, dus ik gebruik het nooit. Maar in het kader van de komende Koninginnedag mag je natuurlijk wel en bod doen~!

Leave a comment